Determining location...
Team Events
Free consultation 062 961 74 73
Team Events

Team Events arranges company outings and events for small and large companies throughout Switzerland. Plan directly with the organizer.

Proposal 3 of 33

Appenzeller murder mystery – crime scene Quöllfrisch

Appenzeller murder mystery – crime scene Quöllfrisch
Appenzeller murder mystery – crime scene Quöllfrisch
Appenzeller murder mystery – crime scene Quöllfrisch
Appenzeller murder mystery – crime scene Quöllfrisch
Appenzeller murder mystery – crime scene Quöllfrisch
Appenzeller murder mystery – crime scene Quöllfrisch
Find the culprit in the middle of Appenzell over a cosy meal.

The initial situation

Tagblatt online: "Yesterday morning in the morning, the
Real estate entrepreneur and brewery owner Beat Blumenstock was fatally injured in a hunting accident in Forstseeli Forest. Further details are not yet known..."


Involved participants

8 people from your team receive a crime scene role in advance and prepare for dinner. This includes the right attitude as well as the appropriate outfit. Further persons can be requested as assistants. Silence about the role is an absolute must. This keeps the tension high.


Tension from the beginning to the end

Apéro: Hersche opens the murder case and asks the main suspects to introduce themselves.

Appetizer: Hersche calls on those present to unmask the killer. Those present ask intelligent questions and skilfully defend their own alibi.

Main course: The reconnaissance takes its course. Detective Hersche supports the investigation of the murder case in his own interest. He must solve the case today, otherwise the case will be transferred to the criminal headquarters in St. Gallen.

Dessert: The fine dessert interrupts the ongoing investigations. Then all amateur investigators choose their murder suspect. They secretly write it down.


Clarification and conclusion

All those present give their suspicions. The one with the most votes will be removed by Detective Hersche.
After a short break, Commissioner Hersche opens a letter and leaves the solution with relish. Now the real murderer comes to light.




Size of group

15 to 80 people


Duration

whole evening


Implementation

all year round


Location

Appenzellerland Distanz show map


Languages

German


Costs [CHF]

excl. 7.7% VAT
with brewery tour 135.00  /pers.
Thriller without food and guide 79.00  /pers.

Included in the price

-   Management, support & organization
-   tailor-made production of the Appenzeller crime novel
-   Role descriptions and hints for case resolution
-   Brewery tour incl. tasting
-   3-course dinner
-   Award ceremony and prizes

Not included

-   All drinks except tasting
-   outward and return journey

Optional extras

-   filled Sennenfetzen:extra charge 15.-/pers.
-   Offer with a more elaborate menu: On request
-   Offer without brewery tour and tasting: reduction 8.50/pers.

Customers also booked

Murder mystery dinner – the sleuth spectacular
Social Distancing

Murder mystery dinner – the sleuth spectacular

Enjoy a criminal experience between Apero and Dessert. »

50 - 100 people
from CHF 75.00 per person
all year round
All over Switzerland
Murder mystery dinner with three course menu
Social Distancing

Murder mystery dinner with three course menu

Between appetizer, main course and dessert you solve a murder case in which your employees are the main suspects. »

15 - 80 people
from CHF 135.00 per person
all year round
All of Switzerland

Customers' views on this offer

Nicole de Jager-Ott, Augenoptik Ott

25.11.2019

Es war super. Wir hatten einen richtig lustigen und schönen Abend.

Der Einstieg war genial mit der Führung und Degustation bei der Brauerei. Wir wurden herzlich Empfangen und Kommissar Herrsche hat uns grandios durch den Abend geleitet und unterhalten. Einzig die von uns gewählte Location würden wir nicht nochmals wählen.
Auch noch möchte ich erwähnen, dass wir vor dem Event von A-Z super betreut wurden. Es wurde immer wieder informiert und nachgefragt.
Wir können die Organisatoren sehr gerne weiterempfehlen!!!!


Francisco Barreiro, H. Siegrist - Import AG

25.11.2019

Guten Tag
Ja der Event kam allgemein gut an und wurde von den zwei Nikol's gut geleitet.
Der ganz Krimi war etwas in die Länge gezogen, gegen Ende kannten einige die Rollen (neue Rollen) nicht mehr und waren dann auch nicht mehr im Thema drin. Vermutlich lag es aber auch an unseren Kandidaten, welche die Rolle spielten. Wir haben vermutlich auch zu wenig verstanden, dass wir untereinander über die Rolle sprechen dürfen.
So war es dann etwas langwierig empfunden worden, dennoch aber kam der Abend gut an und wir hatten Freude.
Wir möchten uns bestens bei Ihnen und Ihrem Team für den tollen Abend bedanken.


Pascal Nüssle, Polteri Päde

17.05.2017

Uns hat der Krimi einen riesen Spass bereitet. Komissar Hersche leitet uns super durch den Abend und ging auch individuell auf die Personen ein. Die Brauerei und das Hotel sorgten sich sehr zuvorkommend für unser leibliches Wohl. Vielen Dank an alle Beteiligten und das Personal, es war Top.


Franziska Hallauer, Musikgesellschaft Sarmenstorf

31.08.2015

Nebst der bereits sehr guten Betreuung vor dem Anlass, verbrachten wir einen gemütlichen, witzigen und spannenden Abend gemeinsam. Es hat allen Teilnehmern viel Spass bereitet und wir haben den einen oder anderen Kollegen von einer ganz anderen Seite kennengelernt. Der Anlass ist definitiv weiter zu empfehlen!


Selina Wegmüller

15.06.2015

Habt ihr super gemacht! Super Organisation und gut gespielt!:-)


Rajfa Frank, Institut für Pathologie

27.08.2013

Es hat der ganzen Gruppe Spass gemacht. Eine tolle Idee, die eine eigene, spannende Gruppendynamik entwickelt. Danke


Lukas Schmid, FHS St.Gallen

09.05.2012

Der Event hat uns sehr gut gefallen und er war perfekt organisiert. Einzigs kleines Makel war, dass nicht ein waschechter Appenzeller/Appenzellerin mit entsprechendem Dialekt durch den Fall geführt hat, dies wäre noch das Tüpfchen auf dem i gewesen.
Herzlichen Dank


0 Proposal bookmarked
Request quotations | Send list | Delete list
© Outdoor Dreams GmbH | Hohengasse 19 | 3400 Burgdorf | 062 961 74 73 |
Besuchen Sie uns auf team-events.ch | artisten.ch | seminarlocations.ch
Team Events